photos

Alla inlägg under februari 2011

Av Karin - 22 februari 2011 13:50

Tjo jo!

Julia här, tänkte gästblogga lite.

Har en egen hemsida, www.sunshine-solsken.webs.com , men av någon okänd anledning kan jag inte lägga upp nytt inlägg där, så jag tar och bloggar lite här istället. 


Jag och Karin har just varvat ner lite, efter en sjukt flum lunch. Haha,<3.


Sol o blå himmel idag, men jag och karin var så trötta, så vi palla inte att åka skidor;$


Imorgon ska vi upp till Våffelstugan. Vi har kommit på att den som kom på skotern är en väldigt smart person:D 


Undrar ni varför jag stavar Karin med K? Haha, lätt svar, för att jag tycker det är snyggare:P Shysst tjej här! men faktist är det så, att Karin är född med K, så eftersom jag har känt henne sen hon var liten, så sitter det även i att stava med K:$

hihi.


Jag har tråkigt. Det är därför detta inlägg blir så sjukt. haha...


Kanske ska skriva en liten dikt? Spontan. Väldigt. Varsågoda:

'

Solen skiner.

Snön i luften glittrar av solens strålar.

Borta vid bergstopparna hänger den som ett stort runt klot. 

Ett klot som aldrig slocknar. Ett klot som värmer.


Snön på balkongräcket smälter av de varma 

strålarna. 

Termometern visar 12 minus. Kallt, men ändå inte.


På mina fötter har jag sockor. Egentligen för varmt, för brasan brevid mig värmer upp hela stugan inklusive mina fötter. Men jag orkar inte. Orkar inte gå och ta av mig dem.


Livet är allt bra. Sol, snö, semester, sockor, stuga. Allt på S. Men det är inte sämst. Utan snarare superbra. Superduperbra. 


Solen skiner. För dig, för mig. 

.

Julia Martinsson-Februari 2011

.

Kommentera gärna:D


Nu ska jag gå och hälla upp ett glas mjölk tror jag. Om jag orkar.


Ha ett fortsatt bra sportlov(för er som har lov asså:P)


//Julia

Av Karin - 20 februari 2011 19:36

hallå!


 idag har vi bara åkt SKIDOR hella dagen. vi det är alltså Julia och jag. nu påkvällen åkte vi lite skoter, det var JÄTTE kul!!! =)


jag fyllde år idag. och jag fick ett halsband, skidstrumpor, en kjol, en klocka (jetset) den är lila, pengar, parfym Joanita, parfym Avril Lavigne, tovning av Martinsson, skidor pjäxor och sen ska jag få nått från en butik som jag får välja själv vad det ska vara. det har varit bästa dagen ever. 



kram <3
=) 

Av Karin - 16 februari 2011 19:35

hej!


idag har jag bara varit i skolan. på sista lektionen hade vi "elevens val" då hade jag valt "dans", det var faktist ganska kul för att wilma och jag lärde dom andra en dans till "hot´n cold" med katy perry. vi dansar den på jazzen på tisdagar. 



det kommer bli grymt kul i morron för då ska jag, wilma , matilda och amanda till gustavsvik efter skolan. det som nästan är roligast är att på träffa matilda, för det var ganska längesedan vi  träffades eftersom hon går ju på kunskaps skolan nu =(. 



kramis Calin <3

Av Karin - 14 februari 2011 19:43

hejhej!!



idag gick wilma och jag på stan! vi hade jätte kul. jag måste börja ha en tradition att gå på stan när det är "alla hjärtans dag", för vi fick lite godis och hjärt-ballonger. och jag köpte ett par skor på monki för 60 kr. dom var blommiga, ett par sommar och vår skor. 


men nu ska jag kolla på familjen annorlunda.


kramis Calin <3

=)

Av Karin - 10 februari 2011 20:08

hehej!


förlåt för att jag inte har skrivit på hella veckan... =S


nu i helgen som har varit så har jag ju varit i SÄFSEN som ni vet. det var sjukt kul =))))). jag måste åka nästa år  också, det var verkligen hur kul som helst =). 



i dag har jag varit i storsteneshöjden! det var också skit kul... fast det är ALLTID kul att åka skidor....!!! =)  vi åkte i skogen hella hella tiden,, fast det var sjukt kul!!?... =)



bara så ni vet måste jag städa mitt rum... så om nån är sugen på att städa kom hitt då!!! snälla, det är dötrist att städa...



kramis Calin <3



  

Av Karin - 3 februari 2011 17:55

hejhej!!!


lite bilder

  

det här är min kompis Amanda!!! den är tagen av Matilda....


 

det här är jag!!! jag är så fin...det är Wilma som har tagit den


  det här är månen!!! inte så fin men men.... tagen av mig...




  det här är min hand med lösnaglar på!!! tagen av mig....




 

lite blommor!!!! tagen av mig...




 

ännu mera blommor!!! tagen av mig.....




en spik!!! tagen av mig....




     

mina skor!!! tagen av mig...



..................................................
..............................

..................................................
..............................

..................................................
...............................

..................................................
...............................

..................................................
................................

..................................................
................................

..................................................
.................................

..................................................
.................................



så idag har jag bara varit i skolan!!! tråkigt=(......

fast det var kul på rasterna, för då åker vi skridskor fast med skorna. det är skit kul=). det är jätte kul också för att josefine, felicia, wilma och johan blev jätte blöta om fötterna för det är massor av vatten på isen. haha =). jag blir inte det minsta blöt=).........



annars så har jag inte gjort det minsta vätit. ja jag försöker lära mig att stå på händer. fast det går INTE bra. man kan nog säga att jag mer står på huvud=S.....



jag kommer inte kunna skriva nått i helgen för jag ska till SÄFSEN då. vi ska åka skidor. jag och julia ska lära wilma och wilma att åka barnvagenen, apan, slänggungan, bussen och tåget. dom är jätte roliga att åka (julia och jag är lite konstiga)....



kramis Calin <3

=)

Ovido - Quiz & Flashcards